Corona statement Leertouwer

In verband met het Corona-virus heeft Leertouwer maatregelen genomen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. De veiligheid en gezondheid van onze medewerkers én opdrachtgevers staan daarbij voorop. Onze medewerkers zijn geïnstrueerd en blijven we instrueren als er nieuwe inzichten of maatregelen nodig zijn. Wij baseren ons op de maatregelen die landelijk op advies van het RIVM worden genomen.

Onze medewerkers houden zich aan het volgende:

  • we blijven thuis bij (milde) ziekteverschijnselen en melden dit bij de leidinggevende en onze afdeling HR
  • we nemen de algemene landelijke hygiëne maatregelen en geadviseerde onderlinge afstand van 1,5 meter in acht
  • we stellen ons ter plaatse bij onze opdrachtgevers op de hoogte van specifieke geldende voorschriften

Protocol 'Samen veilig doorwerken'

De brancheorganisaties in de bouw – waaronder Techniek Nederland - hebben samen met de overheid de huidige coronamaatregelen werkbaar gemaakt voor onze dagelijkse praktijk. Het doel van dit protocol is ervoor te zorgen dat het werk niet stil komt te liggen. Het geeft duidelijkheid over hoe we op een veilige manier door blijven werken. Bij Leertouwer onderschrijven we dit protocol volledig en gebruiken dit voor onze praktische invulling van de coronamaatregelen. Download hier het protocol >>

Wat doen we verder:

  • Er is een crisisteam ingesteld dat de landelijke en regionale situatie in de gaten houdt en effecten doorvertaald naar maatregelen binnen Leertouwer
  • Bijeenkomsten en zakelijke afspraken doen we zoveel mogelijk online of telefonisch.
  • De bezetting op ons kantoor is afgestemd op de 1,5 meter regel. kantoorpersoneel werkt thuis tenzij de werkzaamheden dit niet toelaten.
  • Onze medewerkers dragen intern een mondkapje als zij zich verplaatsen in het kantoorpand.
  • In ons kantoor geldt een protocol wat we opgesteld hebben op basis van de "Checklist Werken op Kantoor" van de Coronahelpdesk Bouw & Techniek.

Balie verkoop en afhalen/bezorgen goederen:

Bij de balie van ons magazijn en bij onze receptie zijn spatschermen geplaatst en gelden aangepaste regels die ter plekke ook aangeplakt zijn:

  • Maximaal 1 persoon tegelijk in de ruimte voor de balie. Als het vol is, wacht dan buiten tot er binnen weer ruimte is
  • Houdt gepaste afstand van elkaar en van onze medewerkers 1,5 meter
  • Betaal niet met cash geld, maar pin indien mogelijk
  • Respecteer de algemene hygiëneregels

Update 22 januari 2021: Avondklok

Tijdens de ingestelde avondklok gaan onze werkzaamheden voor klanten aan kritische datainfrastructuur en elektrotechnische installaties door. Verder is onze servicedesk 24/7 bereikbaar en zijn onze monteurs inzetbaar voor storingen die invloed hebben op essentiële bedrijfsprocessen in bijvoorbeeld de zorg of industrie maar ook voor brand- of inbraakmeldinstallaties. De servicemonteurs zijn in het bezit van de door de overheid verplicht gestelde 'Werkgeversverklaring avondklok' en een 'Eigen verklaring avondklok'. 

Wij proberen onze dienstverlening en bereikbaarheid op het niveau te houden wat u van ons gewend bent. Mocht u toch hinder ondervinden dan vragen wij uw begrip voor de situatie.

René van der Boon
Directeur

Naar boven