Telefonie storing verholpen

20 october 2017
Telefonie storing verholpen Telefonie storing verholpen Telefonie storing verholpen

Gebruikers van Leertouwer Connect hadden vanmorgen problemen met de telefonie. Onze engineers stelden eerder vanmorgen vast dat inkomende en uitgaande telefoongesprekken niet tot stand konden komen. Het was wel mogelijk om interne gesprekken te voeren, maar externe telefoongesprekken konden niet goed worden afgehandeld. De storing is rond 9:05 verholpen.

Laatste update 20 oktober 11:05

Storing verholpen
De storing is snel geëscaleerd en diverse partijen zijn kort na de constatering van de storing ingeschakeld om het probleem met de hoogste prioriteit op te lossen. Al snel bleek dat veel providers in Nederland last hadden van deze storing, en is KPN ingeschakeld voor herstel. Inmiddels zijn alle diensten hersteld, en werken ook de Leertouwer Connect diensten weer naar behoren.

Nog problemen?
Ondervindt u toch nog problemen? Neem dan contact op met onze servicedesk. Dat kan via e-mail  service@leertouwer.nl of telefonisch via 0342-425142.

Vervolg
Zodra we meer informatie over de oorzaak weten, communiceren we dat via deze pagina.

Storingsverloop
De voortgang van de storing kunt u volgen vanaf de constatering via de Leertouwer Connect gebruikerspagina.

-------------

Inkomende en Uitgaande Telefonie
Getroffen diensten: HIP, HIP Express, KPN EEN, VAMO

Status: In behandeling
Start: 2017-10-20 07:15:00
Eind: 2017-10-20 07:15:00

 

— update 09:05 uur —

Onze engineers zien dat het aantal telefoongesprekken weer normaal is. Uit verder onderzoek blijkt het herstel van alle telefonie.

— update 09:00 uur —

We zijn herstel van de eerste telefoongesprekken. We onderzoeken de situatie en melden meer zodra de onderzoeken zijn afgerond.

— update 08:55 —

KPN bereidt spoedwerkzaamheden voor om de storing te verhelpen.
Op dit moment verwachten we dat deze werkzaamheden binnen een half uur zijn afgerond.

We wachten verdere informatie af en houden u op de hoogte.

— update 08:40 uur —

Op basis van het onderzoek van KPN blijkt dat meerdere telecomproviders impact ondervinden van deze verstoring. Het lijkt erop dat het telefonieplatform is geraakt dat de verbinding tussen Leertouwer en andere partijen verzorgt.
De storing is geëscaleerd en alle betrokken partijen worden ingeschakeld.

Wij houden u op de hoogte.

— update 08:00 uur —

Onze engineers hebben de leverancier ingeschakeld voor onderzoek. Het onderzoek richt zich op de telefonie verbinding voor de gesprekken naar andere telecomproviders.

Als u VaMo gebruikt kunt u via HIPPER uw mobility uitzetten.
U belt dan met uw vaste toestel of I AM binnen het Leertouwer Platform en met uw mobiele toestel buiten het Leertouwer Platform.

— update 07:45 uur —

Uit het eerste onderzoek blijkt dat telefoongesprekken naar ontvangers buiten het Leertouwer Platform normaal mogelijk zijn.
Gesprekken van buiten het Leertouwer Platform (inkomende gesprekken) en Vast-mobiele gesprekken komen niet aan.

We plaatsen een nieuwe update om uiterlijk 08:30 uur

— oorspronkelijk bericht —

Onze engineers hebben zojuist vastgesteld dat inkomende en uitgaande telefoongesprekken niet tot stand komen.
Binnen het leveranciersEEN en HIP Platform kunnen gesprekken normaal opgezet worden, maar gesprekken buiten het Leertouwer platform lijken op dit moment niet te slagen.

Onze engineers zijn direct een onderzoek gestart.

We houden u op de hoogte.

(0342) 42 51 51
support-ict@leertouwer.nl

 

 

Reageren

Reacties

Naar boven